Sikkerhet i sivil luftfart: retting av tysk språkversjon av gjennomføringsbestemmelser
Kommisjonsforordning (EU) 2022/463 av 22. mars 2022 om retting av tysk språkversjon av forordning (EU) 2015/1998 om fastsettelse av detaljerte tiltak for gjennomføring av de felles grunnleggende standardene for luftfartssikkerhet
Commission Implementing Regulation (EU) 2022/463 of 22 March 2022 correcting the German language version of Implementing Regulation (EU) 2015/1998 laying down detailed measures for the implementation of the common basic standards on aviation security
EØS-komitebeslutning 8.7.2022 om innlemmelse i EØS-avtalen
Bakgrunn
BAKGRUNN (fra departementets EØS-notat, sist oppdatert 11.7.2022)
Sammendrag av innhold
Forordning 2022/463 av 22. mars 2022 retter opp oversettelsesfeil i tysk språkutgave av forordning (EU) 2015/1998.
Merknader
Rettslige konsekvenser
Forordning (EU) 2022/463 av 22. mars 2022 må inkorporeres i EØS-avtalen. Forordningen vil ikke bli tatt inn i norsk rett. Endringsforordningen har ingen rettslige konsekvenser for Norge.
Økonomiske og administrative konsekvenser
Forordningen får ingen økonomiske eller administrative konsekvenser for norske myndigheter og private aktører.
Sakkyndige instansers merknader
Luftfartstilsynet finner at rettsakten er EØS-relevant og akseptabel.
Vurdering
Norske myndigheter har ikke innvendinger til at forordning 2022/463 av 22. mars 2022 inkorporeres i EØS-avtalen.
Luftfartstilsynet finner at rettsakten er EØS-relevant og akseptabel.
Status
Forordning 2022/463 av 22. mars 2022 er utarbeidet av Kommisjonen. Forslaget ble skriftlig votert over i desember 2021 og endelig vedtatt mars 2022.
Sammendrag av innhold
Forordning 2022/463 av 22. mars 2022 retter opp oversettelsesfeil i tysk språkutgave av forordning (EU) 2015/1998.
Merknader
Rettslige konsekvenser
Forordning (EU) 2022/463 av 22. mars 2022 må inkorporeres i EØS-avtalen. Forordningen vil ikke bli tatt inn i norsk rett. Endringsforordningen har ingen rettslige konsekvenser for Norge.
Økonomiske og administrative konsekvenser
Forordningen får ingen økonomiske eller administrative konsekvenser for norske myndigheter og private aktører.
Sakkyndige instansers merknader
Luftfartstilsynet finner at rettsakten er EØS-relevant og akseptabel.
Vurdering
Norske myndigheter har ikke innvendinger til at forordning 2022/463 av 22. mars 2022 inkorporeres i EØS-avtalen.
Luftfartstilsynet finner at rettsakten er EØS-relevant og akseptabel.
Status
Forordning 2022/463 av 22. mars 2022 er utarbeidet av Kommisjonen. Forslaget ble skriftlig votert over i desember 2021 og endelig vedtatt mars 2022.