Sikkerhet og gjennomsiktighet på derivatmarkedet: likeverdighetsbestemmelser om sentrale motparter som er godkjent i USA
Kommisjonens gjennomføringsbeslutning (EU) 2021/85 av 27. januar 2021 om likeverdighet mellom kravene i europaparlaments- og rådsforordning (EU) nr. 648/2012 og rammereglene i De forente stater for sentrale motparter som har tillatelse fra og er underlagt tilsyn av USAs Securities and Exchange Commission
Commission Implementing Decision (EU) 2021/85 of 27 January 2021 on the equivalence to the requirements of Regulation (EU) No 648/2012 of the European Parliament and of the Council of the regulatory framework of the United States of America for central counterparties that are authorised and supervised by the U.S. Securities and Exchange Commission
Norsk forskrift kunngjort 15.7.2021
Nærmere omtale
BAKGRUNN (fra departementets EØS-notat, sist oppdatert 20.7.2021)
Samandrag av innhald
Vedtaket er ei likeverdsvurdering av rammene for tilsyn med sentrale motpartar i USA etter artikkel 25 i europaparlaments- og rådsforordning (EU) nr. 648/2012 (EMIR). Likeverdsvurderinga opnar for at sentrale motpartar som har godkjening og førast tilsyn med frå verdipapirtilsynsstyresmakta i USA, "the U.S. Securities and Exchange Commission" (SEC), å tilby oppgjerstenestar (clearing-tenestar) til oppgjersmedlemmer og handelsplassar i EØS. Likeverdsvurderinga gjeld berre sentrale motpartar med godkjenning og tilsyn frå SEC, sentrale motpartar med godkjenning og tilsyn frå "the U.S. Commodity Futures Trading Commission" (CFTC) har blitt likeverdsvurdert tidlegare i kommisjonsforordning (EU) 2016/377 og er allereie innlemma i EØS-avtalen.
Likeverdsvurderingar etter EMIR artikkel 25 skal opne for at sentrale motpartar som som er godkjend og under tilsyn i eit land med tilsvarande rettslege krav som dei som stillast i EMIR kan tilby oppgjerstenestar i EØS. Dette skal sikre at dei sentrale motpartar frå tredjeland som tilbyr oppgjerstenestar i EØS er underlagt juridisike og tilsynsmessige rammer som ikkje utset oppgjersmedlemmer og handelsplassar i EØS for en høgare risiko enn dei kunne blitt utsatt for ved bruk av sentrale motpartar etablert i EØS.
Merknadar
Rettslege konsekvensar
Vedtaket vert gjennomførd i norsk rett gjennom forskrift om likeverdsvurderingar med heimel i verdipapirhandellova.
Økonomiske og administrative konsekvensar
Vedtaket får inga nemneverdige økonomiske eller administrative konsekvensar for norske forhold.
Sakkyndige instansar sine merknadar
Rettsakta er vurdert av spesialutvalet for kapitalbevegelsar og finansielle tenester, der dei departementa som rettsakta er relevant for er representert. Spesialutvalet fant rettsakta EØS-relevant og akseptabel.
Vurdering
Kommisjonsvedtaket reknast som EØS-relevant og er akseptabelt. Det vil være behov for tilpassing av ikrafttredelsestidspunktet ved innlemmelse i EØS-avtalen.
Status
Reglane er trådd i kraft i EU. Reglane er innlemma i EØS-avtalen og gjort til del av norsk rett i forskrift om likeverdighetsbeslutninger etter EMIR § 1 nr. 19.
Samandrag av innhald
Vedtaket er ei likeverdsvurdering av rammene for tilsyn med sentrale motpartar i USA etter artikkel 25 i europaparlaments- og rådsforordning (EU) nr. 648/2012 (EMIR). Likeverdsvurderinga opnar for at sentrale motpartar som har godkjening og førast tilsyn med frå verdipapirtilsynsstyresmakta i USA, "the U.S. Securities and Exchange Commission" (SEC), å tilby oppgjerstenestar (clearing-tenestar) til oppgjersmedlemmer og handelsplassar i EØS. Likeverdsvurderinga gjeld berre sentrale motpartar med godkjenning og tilsyn frå SEC, sentrale motpartar med godkjenning og tilsyn frå "the U.S. Commodity Futures Trading Commission" (CFTC) har blitt likeverdsvurdert tidlegare i kommisjonsforordning (EU) 2016/377 og er allereie innlemma i EØS-avtalen.
Likeverdsvurderingar etter EMIR artikkel 25 skal opne for at sentrale motpartar som som er godkjend og under tilsyn i eit land med tilsvarande rettslege krav som dei som stillast i EMIR kan tilby oppgjerstenestar i EØS. Dette skal sikre at dei sentrale motpartar frå tredjeland som tilbyr oppgjerstenestar i EØS er underlagt juridisike og tilsynsmessige rammer som ikkje utset oppgjersmedlemmer og handelsplassar i EØS for en høgare risiko enn dei kunne blitt utsatt for ved bruk av sentrale motpartar etablert i EØS.
Merknadar
Rettslege konsekvensar
Vedtaket vert gjennomførd i norsk rett gjennom forskrift om likeverdsvurderingar med heimel i verdipapirhandellova.
Økonomiske og administrative konsekvensar
Vedtaket får inga nemneverdige økonomiske eller administrative konsekvensar for norske forhold.
Sakkyndige instansar sine merknadar
Rettsakta er vurdert av spesialutvalet for kapitalbevegelsar og finansielle tenester, der dei departementa som rettsakta er relevant for er representert. Spesialutvalet fant rettsakta EØS-relevant og akseptabel.
Vurdering
Kommisjonsvedtaket reknast som EØS-relevant og er akseptabelt. Det vil være behov for tilpassing av ikrafttredelsestidspunktet ved innlemmelse i EØS-avtalen.
Status
Reglane er trådd i kraft i EU. Reglane er innlemma i EØS-avtalen og gjort til del av norsk rett i forskrift om likeverdighetsbeslutninger etter EMIR § 1 nr. 19.