Europaparlaments- og rådsforordning (EU) 2023/2869 av 13. desember 2023 om endring av visse forordninger med hensyn til innføring og drift av et felles europeisk rapporteringssystem ('ESAP')
Felleseuropeisk rapporteringssystem for finansielle og ikke-finansielle bedriftsopplysninger (ESAP): endringer til tilknyttede forordninger
Europaparlaments- og rådsforordning publisert i EU-tidende 20.12.2023
Tidligere
- Europaparlamentets plenumsbehandling 9.11.2023
- Rådsbehandling (enighet med Europaparlamentet; endelig vedtak) 27.11.2023
Bakgrunn
BAKGRUNN (fra departementets EØS-notat, sist oppdatert 25.4.2022)
Sammendrag av innhold
EU-kommisjonen foreslår ei ny forordning for innføring av eit felles europeisk rapporteringssystem ('European single access point' eller 'ESAP'). Etableringa av ESAP innan 2024 er eitt viktig mål i EU-kommisjonens handlingsplan for kapitalmarknaden som vart vedtatt i september 2021. EU-kommisjonen foreslår i forbindelse med forslaget om den nye forordninga også ei rekke endringar i direktiver. Desse endringane er naudsynte for å nå måla om innføringa av ESAP, bidra til ESAPs integrering i marknaden, særleg når det gjeld innsamling av informasjon som skal gjerast tilgjengeleg gjennom ESAP.
EU-kommisjonens forslag om innføringa av ESAP består av tre delar:
- forslag til ny forordning om innføringa av ESAP,
- forslag til direktiv med endringar av nokre gjeldande direktiv,
- forslag til forordning om endring av nokre gjeldande forordningar (dette notatet).
Forordningane som er foreslått endra er:
- Regulation (EC) No 1060/2009 on credit rating agencies
- Regulation (EU) No 236/2012 on short selling and certain aspects of credit default swaps
- Regulation (EU) No 648/2012 on OTC derivatives, central counterparties and trade repositories
- Regulation (EU) No 345/2013 on European venture capital funds
- Regulation (EU) No 346/2013 on European social entrepreneurship funds
- Regulation (EU) No 575/2013 on prudential requirements for credit institutions and investment
- Regulation (EU) No 537/2014 on specific requirements regarding statutory audit of public-interest entities
- Regulation (EU) No 596/2014 on market abuse (market abuse regulation)
- Regulation (EU) No 600/2014 on markets in financial instruments
- Regulation (EU) No 909/2014 on improving securities settlement in the European Union and on central securities depositories
- Regulation (EU) No 1286/2014 on key information documents for packaged retail and insurance-based investment products (PRIIPs)
- Regulation (EU) 2015/760 on European long-term investment funds
- Regulation (EU) 2015/2365 on transparency of securities financing transactions and of reuse
- Regulation (EU) 2016/1011 on indices used as benchmarks in financial instruments and financial contracts or to measure the performance of investment
- Regulation (EU) 2017/1129 on the prospectus to be published when securities are offered to the public or admitted to trading on a regulated market
- Regulation (EU) 2017/1131 on money market funds
- Regulation (EU) 2019/1238 on a pan-European Personal Pension Product (PEPP)
- Regulation (EU) 2019/2033 on the prudential requirements of investment
- Regulation (EU) 2019/2088 on sustainability‐related disclosures in the financial services sector
- Regulation (EU) 2020/852 on the establishment of a framework to facilitate sustainable investment
- Regulation (EU) 2021/23 on a framework for the recovery and resolution of central counterparties
Merknader
Rettslige konsekvenser
Foreordningen skal inn i EØS-avtalen og gjennomførast i norsk rett ved inkorporasjon.
Økonomiske og administrative konsekvenser
Det er foreløpig usikkert i hvilken grad regelverket vil få økonomiske og administrative konsekvensar.
Sakkyndige instansers merknader
Ingen merknadar på dette tidspunktet.
Vurdering
Forordninga er EØS-relevant og akseptabelt.
Status
Rettsakta er foreslått av Kommisjonen og skal behandles av Rådet/Parlamentet.
Rettsakta er til vurdering for innlemmelse i EØS-avtalen hos EØS/EFTA-statene.