Sikkerhet i sivil luftfart: retting av svensk språkversjon
Kommisjonens gjennomføringsforordning (EU) 2022/844 av 30. mai 2022 om retting av den svenske språkversjonen av forordning (EU) nr. 1178/2011 om fastsettelse av tekniske krav og administrative framgangsmåter for besetninger i sivil luftfart i samsvar med europaparlaments- og rådsforordning (EF) nr. 216/2008
Commission Implementing Regulation (EU) 2022/844 of 30 May 2022 correcting the Swedish language version of Regulation (EU) No 1178/2011 laying down technical requirements and administrative procedures related to civil aviation aircrew pursuant to Regulation (EC) No 216/2008 of the European Parliament and of the Council
EØS-komitebeslutning 28.4.2023 om innlemmelse i EØS-avtalen
Nærmere omtale
BAKGRUNN (fra departementets EØS-notat, sist oppdatert 22.6.2022)
Sammendrag av innhold
Forordning (EU) 2022/844 retter opp oversettelsesfeil i svensk språkutgave av forordning (EU) nr. 1178/2011.
Merknader
Rettslige konsekvenser
Forordning (EU) 2022/844 må inkorporeres i EØS-avtalen. Forordningen behøver imidlertid ikke gjennomføres i norsk rett.
Forordningen vil ikke bli gjennomført i Norge og får derfor ingen rettslige konsekvenser.
Økonomiske og administrative konsekvenser
Forordningen får ingen økonomiske eller administrative konsekvenser for norske myndigheter og private aktører.
Sakkyndige instansers merknader
Luftfartstilsynet finner at forordningen er EØS-relevant og akseptabel.
Vurdering
Norske myndigheter har ikke innvendinger til at forordning (EU) 2022/844 inkorporeres i EØS-avtalen.
Luftfartstilsynet finner forordningen EØS-relevant og akseptabel.
Status
Forordning (EU) 2022/844 er utarbeidet av Kommisjonen, og vedtatt 30. mai 2022. Saken er nå til behandling hos EFTA for inkorporering av forordningen i EØS-avtalen.
Sammendrag av innhold
Forordning (EU) 2022/844 retter opp oversettelsesfeil i svensk språkutgave av forordning (EU) nr. 1178/2011.
Merknader
Rettslige konsekvenser
Forordning (EU) 2022/844 må inkorporeres i EØS-avtalen. Forordningen behøver imidlertid ikke gjennomføres i norsk rett.
Forordningen vil ikke bli gjennomført i Norge og får derfor ingen rettslige konsekvenser.
Økonomiske og administrative konsekvenser
Forordningen får ingen økonomiske eller administrative konsekvenser for norske myndigheter og private aktører.
Sakkyndige instansers merknader
Luftfartstilsynet finner at forordningen er EØS-relevant og akseptabel.
Vurdering
Norske myndigheter har ikke innvendinger til at forordning (EU) 2022/844 inkorporeres i EØS-avtalen.
Luftfartstilsynet finner forordningen EØS-relevant og akseptabel.
Status
Forordning (EU) 2022/844 er utarbeidet av Kommisjonen, og vedtatt 30. mai 2022. Saken er nå til behandling hos EFTA for inkorporering av forordningen i EØS-avtalen.