Hopp til hovedinnhold
Search
Søk
Navigation button
Område
Toggle menu
Arbeids- og sosialpolitikk
Energi
Finansielle tjenester
Forbrukersaker
Forskning og utdanning
Handelsforenklinger
Helse
Immaterialrett
Indre marked og EØS
Informasjonssamfunnet
Justis- og innenrikssaker
Katastrofeberedskap
Konkurranse og statsstøtte
Kultur og medier
Mattrygghet
Miljø og klima
Offentlige anskaffelser
Selskapsrett
Statistikk
Tjenester og etablering
Transport
Oversikt
Toggle menu
Beslutningsprosessen
Toggle menu
Nye EU-initiativ og forslag
Nye EU-vedtak
Nye EØS-vedtak
Parlamentsbehandling
Nye lover og forskrifter
EØS-avtalen
Toggle menu
EØS-avtalens artikler
EØS-avtalens vedlegg og protokoller
Schengen-avtalen
Toggle menu
Forslag til nye Schengen-rettsakter
Vedtatte Schengen-rettsakter
Schengen-politikkdokumenter
Utvalgte oversikter
Toggle menu
EU-byråer
EU-komiteer
EU-programmer
EU-pakker
Politikkdokumenter
Rettsakter fra A til Å
KOM-forslag
Lær mer
Toggle menu
Beslutningsprosessen
EU-rettsaktene
EØS-avtalen
Schengen-avtalen
Relevante lenker
Ordliste
Nyhetsbrev
Hjem
Søk
Søk
Søk
EUs konkurransepolitikk: status og planer 2021
… spiller for Europas vej mod genopretning og en grøn og
digital
omstilling samt for skabelsen af et modstandsdygtigt … til formål at fremme udviklingen af
digital
infrastruktur ved at lette etableringen og …
EUs konkurransepolitikk i 2021
… policy for Europe's path towards recovery, the green and
digital
transitions, and for a resilient Single Market. The … Single Market Further, following the 2020 proposal on the
Digital
Markets Act, introducing a series of directly …
EUs konkurransepolitikk i 2022
… these challenges, the duty to deliver on the green and
digital
transitions remained. The Commission continued its … complements the existing competition policy tools. The
Digital
Markets Act entered into force in November 2022 and …
EUs konkurransepolitikk i 2023
… economic recovery, as well as delivering on the green and
digital
transitions. The
digital
revolution has expanded the global reach of firms, … of May 2023, the Commission applies the new rules of the
Digital
Markets Act (DMA) 6 to keep
digital
markets open and …
EUs konkurransepolitikk i 2019
… businesses in the EU, such as the telecommunications and
digital
sectors, energy and environment, financial services, …
Avgassutslipp fra lette kjøretøyer: Euro 7 for biler, varebiler, busser og lastebiler
… muliggjøre at PKK- og trafikksikkerhetsdata kan innhentes
digital
via OBD (on board diagnostics system) eller OTA (over …
EUs konkurransepolitikk i 2017
BAKGRUNN (fra kommisjonsrapporten, dansk utgave) Indledning 2017 markerede 60-årsjubilæet for undertegnelsen af Romtraktaten, der lagde grunden til vore dages EU. Det betyder, at EU's konkurrencepolitik nu også har eksisteret i over 60 år. Lige fra den …
EUs konkurransepolitikk i 2018
BAKGRUNN (fra kommisjonsrapporten, dansk utgave) 1.Fremme af et konkurrencedygtigt indre marked til gavn for såvel europæiske virksomheder som forbrugere 2018 markerede 60-året for ikrafttrædelsen af traktaten om oprettelse af Det Europæiske Økonomiske …
EUs konkurransepolitikk i 2013
… competitiveness such as financial services, energy and the
digital
economy: - The Commission continued to be very active … especially for energy-intensive industry. - In the
digital
economy, ICT and media sectors, given their …
Trafikksikkerhet: installasjon av alkohollås i kjøretøyer
BAKGRUNN (fra departementets EØS-notat, sist oppdatert 9.7.2022) Sammendrag av innhold Ny sikkerhetsforordning (EU) 2019/2144 gir rammen for en rekke nye sikkerhetskrav som blir påbudt i kjøretøy (bil) i årene 2022-2026. Ett av kravene omhandler mulighet …
Sikkerhetsfororordningen for motorvogner 2019: utfyllende bestemmelser om systemer for intelligent fartstilpasning (ISA)
(fra departementets EØS-notat, sist oppdatert 26.12.2024) Sammendrag av innhold BAKGRUNN Sikkerhetsforordning (EU) 2019/2144 pålegger motorkjøretøyer i kategori M og N å være utstyrt med intelligente hastighetsassistansesystemer (ISA) fra 6. juli 2022 for …